Študenti a ťažkosti s ranným vstávaním. Čo je skutočne ich

  • Domov
  • Študenti a ťažkosti s ranným vstávaním. Čo je skutočne ich
Študenti a ťažkosti s ranným vstávaním. Čo je skutočne ich

Obnovte si vlastnosti svojho starého matraca pomocou našich

toperov

prejsť na produkty

Problém teenagerov so vstávaním do školy je známym faktom. Táto skutočnosť však môže privádzať ľudí k presvedčeniu, že mladí ľudia sú leniví a do školy sa im vstávať jednoducho nechce. Je to však pravda?

Problém teenagerov so vstávaním do školy je známym faktom. Táto skutočnosť však môže privádzať ľudí k presvedčeniu, že mladí ľudia sú leniví a do školy sa im vstávať jednoducho nechce. Je to však pravda?
 
Priemerný čas spánku adolescentov by sa mal pohybovať medzi siedmymi až ôsmimi hodinami. Tento čas však reálne prespí len veľmi malé percento mladých ľudí. Experti tvrdia, že počas tohto obdobia života je ľudský organizmus prispôsobený na neskoršie zaspávanie, no aj neskoršie vstávanie. Je to spôsobené faktom, že hormón melatonin, ktorý sa tvorí práve v tomto veku, sa tvorí až neskoro v noci.
 
 
Nový výskum totiž preukázal, že aj malé posunutie začiatku školy môže v pozitívnom slova zmysle ovplyvniť náladu, v akej sa mladí ľudia prebudia. Výskumníci v Hasbro Children’s Research Center in Rhode Island zistili, že dokonca aj 25 - minútové posunutie začiatku školy môže zlepšiť spánok, únavu počas dňa ale aj náladu mladých študentov. Štúdie sa zúčastnilo 197 stredoškolákov. Výskum bol realizovaný počas zimného semestra, kedy oddialili začiatok školy z 8:00 na 8:25. Vďaka výskumu prišli na tieto fakty:
  • Počas doby, kedy bol začiatok školy posunutý, sa počet študentov, ktorí spávajú viacej ako osem hodín zvýšil od 18% do 44%
  • Študentom sa výrazne zredukovala únava počas dňa
  • Študenti výrazne zredukovali požívanie nápojov, ktoré obsahujú kofeín
  • Čas, ktorý študenti strávili aktivitami - či už písaním domácich úloh, alebo inými aktivitami ako napríklad športom sa nezmenil
  • U študentov bolo spozorované lepšie memorovanie informácii
  • Po skončení prieskumu sa čas, kedy začínala škola vrátil opäť na ôsmu. Trvanie spánku, sa opäť vrátilo naspäť do rovín, ktoré nadobúdali  pred prieskumom
 
Mládež je obzvlášť citlivá na nedostatok spánku, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Teenageri potrebujú od 9-10 hodín spánku, zatiaľ čo dospelému človeku stačí 7- 8 hodín. Aj napriek tomu, že drvivá väčšina týchto mladých ľudí ešte nemá pracovné povinnosti, musia si plniť školskú dochádzku, domáce úlohy a rôzne aktivity, akými sú napríklad rôzne športy alebo záujmové krúžky. Z toho vyplýva, že čas, ktorý by mali prespať (9 -10 hodín) dokážu len naozaj ťažko dodržať. Ďalej ich telo prechádza rôznymi biologickými zmenami - čo môže byť taktiež faktom, ktorý im sťažuje vstávanie v skorých hodinách.
 
Určite by však stálo za zváženie posunutie začiatku vyučovania. Dokonca aj malé, pol hodinové posunutie dokáže urobiť doslova zázraky.

prihláste sa pre odber noviniek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

doručujeme po celom Slovensku

poradenstvo v každej predajni

Produkt bol pridaný do košíka

Prejsť do košíka

Na našej stránke používame súbory “cookie”, aby sme čo najlepšie využili možnosti stránky a prispôsobili Vašim požiadavkám. Taktiež sú použité na poskytovanie užitočných nástrojov a hodnotných funkcií. Aby ste využili web stránky s plným komfortom, umožnite prosím prijímanie “cookie” na našej stránke.