Problémy so zaspávaním? 7 tipov pre sladké sny

  • Domov
  • Problémy so zaspávaním? 7 tipov pre sladké sny
Problémy so zaspávaním? 7 tipov pre sladké sny

Obnovte si vlastnosti svojho starého matraca pomocou našich

toperov

prejsť na produkty

Patríte aj vy medzi 62% populácie, ktorá máva problémy so spánkom? Pripravili sme si pre Vás niekoľko skvelých tipov a trikov, vďaka ktorým sa vyspíte doružova.

Patríte aj vy medzi 62% populácie, ktorá máva problémy so spánkom? Pripravili sme si pre Vás niekoľko skvelých tipov a trikov, vďaka ktorým sa vyspíte doružova.

zdravý spánok

#1 Dodržujte pravidelný spánkový režim. Pre telo je veľmi dôležité, aby vedelo kedy môže spánok očakávať. Ak budete chodiť do postele vždy v rovnaký čas, oveľa ľahšie sa Vám bude zaspávať a zasa na druhú stranu, vstávanie v rovnakých hodinách Vám zabezpečí, že sa budete zobúdzať odpočinutejší a plný energie do nového dňa.

#2 Buďte cez deň fyzicky aktívny. Či už je to hodinové cvičenie v posilňovni alebo vybehnutie schodov miesto použitia výťahu, náročnejšia (hoci krátkodobá) fyzická aktivita behom dňa pomáha telu lepšie si v noci odpočinúť. A nielen vtedy. Endorfíny, ktoré sa behom cvičenia do krvi vyplavujú zlepšujú náladu a robia deň krajším okamžite. Ale pozor, cvičeniu krátko pred spaním sa radšej vyhnite.

#3 Pozor na kofeín a alkohol.  Káva, kola alebo niektoré čaje obsahujú veľa kofeínu, ktorý pôsobí presne opačne ako by sme si priali, pokiaľ práve potrebujeme zaspať. Vo všeobecností platí, že posledné zvyšky kofeínu z krvi miznú až po 8 hodinách a preto sa radšej svojmu obľúbenému nápoju podvečer vyhnite. Podobne je to aj s alkoholom. Hoci sa môže zdať, že alkoholické nápoje do istej miery uspávajú, výskumy dokázali, že alkohol v krvi negatívne ovplyvňuje spánkové fázy a tým aj kvalitu samotného spánku.

#4 S jedlom opatrne. To, že jesť ťažké jedlá pred spaním nerobí žiadnu dobrotu je dávno známe. V ríši potravín ale môžeme nájsť aj nositeľov sladkých snov akými sú napríklad teplé mlieko s medom, ktoré obsahuje aminokyseliny a vápnik podporujúci tvorbu melatonínu – hormónu spánku. Pokiaľ ste pred spaním predsa len hladní, bezpečnou voľbou sú mliečne a sojové produkty alebo celozrnné pečivo.

jedlo pred spaním

#5 Dožičte si ráno dostatok svetla. Slnečné svetlo krátko po vašom prebudení výrazne ovplyvňuje to, ako sa Vám bude večer spať. Ľudské telo istým spôsobom každý deň resetuje svoje vnútorné hodiny a práve slnečný svit je ten nástroj, ktorý mu k tomu neomylne slúži už tisícky rokov. Pred spaním ale so svetlom opatrne. Žiarivé monitory počítačov a displeje mobilných telefónov vedia telo spoľahlivo presvedčiť, že je ešte deň.

#6 Zútulnite si spálňu. Spálňa je miesto pokoja a odpočinku a podľa toho by mala aj vyzerať. Ak máte tú možnosť, vypracte z nej všetky haraburdy, ktoré do nej nepatria. Pohodu v posteli vie vykúzliť aj aromaterapia.  Vonné oleje z levandule a harmančeka sú známe tým, že zútuľňujú prostredie a priaznivo pôsobia pri zaspávaní.

#7 A samozrejme nezabúdajte na kvalitný matrac. Posteľ je v domácnosti rozhodujúcim kusom nábytku a málo čo tak ovplyvní kvalitu Vášho spánku ako práve matrac v nej. Pokiaľ sa Vám lepšie leží na pohovke v obývačke ako v posteli, niečo určite nie je v poriadku. Správny matrac s vankúšom poskytuje oporu krku a chrbtici v akejkoľvek polohe a zabezpečuje tak výborný odpočinok a regeneráciu počas noci.

prihláste sa pre odber noviniek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

doručujeme po celom Slovensku

poradenstvo v každej predajni

Produkt bol pridaný do košíka

Prejsť do košíka

Na našej stránke používame súbory “cookie”, aby sme čo najlepšie využili možnosti stránky a prispôsobili Vašim požiadavkám. Taktiež sú použité na poskytovanie užitočných nástrojov a hodnotných funkcií. Aby ste využili web stránky s plným komfortom, umožnite prosím prijímanie “cookie” na našej stránke.